Wednesday, May 20, 2015

第 208天 - 神祝福你,向你微笑 (請按此處收聼廣東話 )

你可到我新的"破. 立 40 日靈修"Blog/Podcast 去做一個栽培師, 幫助一至二位的親友作四十天的"破. 立"靈修, 這正是主耶穌吩咐我有"破。立"的真正原因。你願意嗎?
http://www.breakbuild.blogspot.ca/

如果你有 Android cel. 請按此處上載程式,可直接一按收聽最近之十次廣播:
Discipler123: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.rec.app
破.立 Break.Build: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.bb.app

安靜
1.  停下來. 靜一靜
2.  等候主. 深呼吸經歷主之平安. 呼出你的憂慮

讚美及感恩
1.  思想你上星期使你開心歡笑的時刻
2.  為那些時刻及有關的人感恩
3.  敞開心懷讚美主

你 們 當 向 神 唱 詩 , 歌 頌 他 的 名 ; 為 那 坐 車 行 過 曠 野 的 修 平 大 路 。 他 的 名 是 耶 和 華 , 要 在 他 面 前 歡 樂 !

                  詩篇 68:4                                    

認罪悔改  
1.  求聖靈在你生命中工作
      "親愛的聖靈, 求你光照我心靈的深處, 使我看見我的罪, 我和主耶穌的阻隔,
        求主幫助, 奉主耶穌基督名求。阿們。"

2. 透過聖靈的工作, 安靜一刻, 省察自己, 之後祈禱:
     「親愛的主耶穌,感謝你為我的罪釘死在十字架上,我願意在你面前承認我的罪(凡聖靈光照到的,請逐一說出),求你用你的寶血赦免我的罪,我願意打開心門讓你作我的救主,求你救贖我,我願意一生跟隨你讓你作我生命的主,求你帶領我。聖靈,求你充滿我,使我得著恩賜及力量去事奉主、見證主。奉主耶穌基督名求,阿們。」


聆聽主話 (民數記 6:1-27)



22 耶 和 華 曉 諭 摩 西 說 :
23 你 告 訴 亞 倫 和 他 兒 子 說 : 你 們 要 這 樣 為 以 色 列 人 祝 福 , 說 :
24 願 耶 和 華 賜 福 給 你 , 保 護 你 。
25 願 耶 和 華 使 他 的 臉 光 照 你 , 賜 恩 給 你 。
26 願 耶 和 華 向 你 仰 臉 , 賜 你 平 安 。
27 他 們 要 如 此 奉 我 的 名 為 以 色 列 人 祝 福 ; 我 也 要 賜 福 給 他 們 。
                                      民數記 6:22-27

現在讓你有一段安靜的時間, 給聖靈一個空間, 讓主耶穌可能以藉着你剛才讀過的經文, 對你說話:

我的聆聽
    這就是著名的亞倫祝福,即祭司亦即牧師的祝福。你知道自摩西的時代至現代,神藉牧師的按立去祝福牧養他的子民有何等重要嗎? 
  
讓我們聽聽 John Goldingay 教授的教導: 
     The blessing then speaks of God's face shining on us. When the sun shines on us, we feel good. When someone who loves us smiles at us, we feel good. The smile is a sign of love. It is linked with grace, another key theological term.  There is something unpredictably and mysteriously gracious about being loved…It is underserved, inexplicable, yet real.
     Lifting the face suggests someone with power and authority raising the eyes to look with favor on a suppliant.  Such a person has the power to make things go well for you. More literally God "establishes well-being for you." " Translations often have peace for this word "shalom", but it suggests a much broader reality than this: not peace of mind but life working out well.
     The priests' blessing is God's blessing  It is one of the many ways that God acts via other human beings in relating to us, speaking to us, and working in us.  The priests declare God's name over the people. A person's name stands for the actual person, so God's name being over us suggests God's being over us.  The priests' declaring the blessing means people become aware of God's intention to bless them, but it does more than that. The priests are God's means of conveying the blessing…"I myself" bless them, God says. 

John Goldingay. Numbers & Deuteronomy for Everyone. Louisville,KY: Westminster John Knox Press, 2010, p.16-17.



      今日的經文給我們明白被按立的牧師去祝福的重要。我仍記得1988年我被按立為牧師後我可以有權柄去祝福的喜樂:

      願上帝所賜出人意外的平安, 保守你們的心懷意念,使你們曉得敬愛上帝和他的聖子,我們的救主耶穌基督。又願全能的上帝,聖父,聖子,聖靈,賜福給你們,直到永遠。阿們。

      I felt God's smile greatly on me last night when I was in the Installation of the Rt. Rev. Melter Jiki Tais as the 6th Bishop of Sabah. It was such a glorious celebration, with two Primates, two Archbishops, 19 bishops, 56 priests, 2 deacons, 30 pastors and 1,500 people in the All Saints' Cathedral, Kota Kinabalu, Sabah! 

      We received the blessing (as I put above) by the Most Rev. Datuk Bolly Lapok two times, in the Installation and the dinner. His Grace Archbishop Lapok is the Archbishop and Primate of the Anglican Church in South East Asia and Bishop of Kuching and Brunei Darulsalam. Archbishop Lapok's Kuching diocese has 150,000 Anglicans. 150,000 Anglican in one diocese! One of the joyous moment is to be with the newly consecrated Bishop of East Kowloon(Hong Kong), Rt. Rev. Dr. Timothy Kwok. Bishop Timothy and I both served in the Diocesan Youth Committee of the Anglican Church of Hong Kong from 1987 to 1994, seeing a good friend and walking together into the Cathedral is such a blessing to me indeed!

      I sincerely hope and pray that you may be able to understand how important it is for God to give you a priest to bless you so that you can experience how God bless you and smile on you.

親愛的主耶穌,
幫助我們去珍惜及愛我們的牧師以使我們能藉着他們領受你的祝福並且經歷你向我們的微笑。 奉主耶穌基督名求, 阿們。

省察問題
1. 你今日是否明白多一些你的牧師對你生命的意義嗎? 

2. 你如何能在下一次領受牧師祝福時有更好的心靈預備, 使祝福能更大的來到你生命中?






















感恩讚美
讓我們為神同在感恩讚美主:
10,000 Reasons
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E


歡迎你使用其他二個Blog 及 Podcast: 
三年三個月讀完新舊約聖經:

破. 立 四十日每天靈修:
http://bishopsilas.blogspot.ca/    

好! 良善的僕人!

  楊平忠大主教領受 "使命113"異象之見證 Archbishop Yong’s MISSION 113 videos, October 16, 2022: https://youtu.be/Mp0-JPx4Vac https://youtu.be/MyO6...