Monday, June 15, 2015

第 231天 - 不聽話的後果 (請按此處收聼廣東話 )

你可到我新的"破. 立 40 日靈修"Blog/Podcast 去做一個栽培師, 幫助一至二位的親友作四十天的"破. 立"靈修, 這正是主耶穌吩咐我有"破。立"的真正原因。你願意嗎?
http://www.breakbuild.blogspot.ca/

如果你有 Android cel. 請按此處上載程式,可直接一按收聽最近之十次廣播:
Discipler123: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.rec.app
破.立 Break.Build: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.bb.app

安靜
1.  停下來. 靜一靜
2.  等候主. 深呼吸經歷主之平安. 呼出你的憂慮

讚美及感恩
1.  思想最近使你開心歡笑的時刻
2.  為那些時刻及有關的人感恩
3.  敞開心懷讚美主


萬 軍 之 耶 和 華 啊 , 你 的 居 所 何 等 可 愛 !
我 羨 慕 渴 想 耶 和 華 的 院 宇 ; 我 的 心 腸 , 我 的 肉 體 向 永 生 神 呼 籲  。
                  詩篇 84:1-2                              

認罪悔改  
1.  求聖靈在你生命中工作
      "親愛的聖靈, 求你光照我心靈的深處, 使我看見我的罪, 我和主耶穌的阻隔,
        求主幫助, 奉主耶穌基督名求。阿們。"

2. 透過聖靈的工作, 安靜一刻, 省察自己, 之後祈禱:
     「親愛的主耶穌,感謝你為我的罪釘死在十字架上,我願意在你面前承認我的罪(凡聖靈光照到的,請逐一說出),求你用你的寶血赦免我的罪,我願意打開心門讓你作我的救主,求你救贖我,我願意一生跟隨你讓你作我生命的主,求你帶領我。聖靈,求你充滿我,使我得著恩賜及力量去事奉主、見證主。奉主耶穌基督名求,阿們。」


聆聽主話 (民數記 26:52-65)



44 這 些 就 是 被 數 點 的 , 是 摩 西 、 亞 倫 , 和 以 色 列 中 十 二 個 首 領 所 數 點 的 ; 這 十 二 個 人 各 作 各 宗 族 的 代 表 。
45 這 樣 , 凡 以 色 列 人 中 被 數 的 , 照 著 宗 族 , 從 二 十 歲 以 外 , 能 出 去 打 仗 、 被 數 的 , 共 有 六 十 萬 零 三 千 五 百 五 十 名 。

                                                              民數記 1:44-46

51 以 色 列 人 中 被 數 的 , 共 有 六 十 萬 零 一 千 七 百 三 十 名 。


63 這 些 就 是 被 摩 西 和 祭 司 以 利 亞 撒 所 數 的 ; 他 們 在 摩 押 平 原 與 耶 利 哥 相 對 的 約 但 河 邊 數 點 以 色 列 人 。
64 但 被 數 的 人 中 , 沒 有 一 個 是 摩 西 和 祭 司 亞 倫 從 前 在 西 乃 的 曠 野 所 數 的 以 色 列 人 ,
65 因 為 耶 和 華 論 到 他 們 說 : 他 們 必 要 死 在 曠 野 。 所 以 , 除 了 耶 孚 尼 的 兒 子 迦 勒 和 嫩 的 兒 子 約 書 亞 以 外 , 連 一 個 人 也 沒 有 存 留 。

                                                  民數記 26:51, 63-65

現在讓你有一段安靜的時間, 給聖靈一個空間, 讓主耶穌可能以藉着你剛才讀過的經文, 對你說話:

我的聆聽
     This passage shows a terrible message that you may not prepare to receive and do not expect to receive. Because if you do not compare with the number of total people in Number 1 and here Number 26 and with a time span of approximately 39 years you won't get it. 

讓我們聽聽 John Goldingay 教授的教導: 


     There is a reason that the book of Numbers is called Numbers. It starts with God's commissioning Moses to count the Israelites by their clans, and as it draws toward its end, God repeats that commission. The total for the individual clans very from the figures in chapter 1; some have shrunk, and some have grown, but the total number is virtually the same as the earlier total. A generation has passed, and God has watched a whole generation die out, which might seem to harbinger the death of the community, but it does not do so. The story thus repeats a point it has made before. Back at Sinai, God first handled the problem caused by acknowledging two obligations. God made a commitment to be Israel's God and to stay in permanent relationship with this people through whom blessing is to come to the world, and thus from now on God has had to do right by this people; God cannot simply ignore the people's wrongdoing as if it did not matter. One way God squares the circle is through chastening the people even by having a whole generation die out, so that only the next generation will see the promised land. The count recorded in chapter 26 affirms that despite the way death has run through Numbers, God has stayed faithful. Israel's population has not grown but neither has it shrunk. It has stood still; that is enough. 

John Goldingay. Numbers & Deuteronomy for Everyone. Louisville,KY: Westminster John Knox Press, 2010, p.67-68.



       Wow! The total number of Israelites 39 years ago and 39 years later are the same, but they were different people. Everyone died, except Moses(he died later), Joshua and Caleb! 
       Yes, as the yesterday's title "You are ready for war now", do you know what does that really means? Do you want to follow God's way or your own way? That's your choice!
       Now I understand why Joshua, after the Israelites entered into the Promised Land at last, he said:

      至 於 我 和 我 家 , 我 們 必 定 事 奉 耶 和 華 。    約書亞記 24:15

       Joshua knew it well that sooner or later most of them are going back to the route of rebellion and stiff-neck. How sad!

親愛的主耶穌,
Open our eyes to see what you want us to see in this passage. Help us to follow you so that we do not have to suffer the consequence of disobedience. 奉主耶穌基督名求, 阿們。

省察問題
1. Do you feel the weigh of this passage? What has it to do with you? 

2. How can you deliver the message of this passage to those who God prepares for you to deliver so that they won't suffer the consequence of disobedience?


感恩讚美
讓我們為神同在感恩讚美主:
10,000 Reasons


歡迎你使用其他二個Blog 及 Podcast: 
三年三個月讀完新舊約聖經:

破. 立 四十日每天靈修:

願愛你的人如日頭出現,光輝烈烈!

  楊平忠大主教領受 "使命113"異象之見證 Archbishop Yong’s MISSION 113 videos, October 16, 2022: https://youtu.be/Mp0-JPx4Vac https://youtu.be/MyO6...