Wednesday, November 30, 2016

OT 第 572天 - 更新之後, 重蹈覆轍, 神不赦免 (請按此處收聼廣東話 )

安靜
1.  停下來. 靜一靜
2.  等候主. 深呼吸經歷主之平安, 感受主的臨在, 呼出你的憂慮

讚美及感恩
1.  思想最近使你開心歡笑的時刻
2.  為那些時刻及有關的人感恩
3.  敞開心懷讚美主


 耶 和 華 ─ 我 的 神 啊 , 你 所 行 的 奇 事 , 並 你 向 我 們 所 懷 的 意 念 甚 多 , 不 能 向 你 陳 明 。 若 要 陳 明 , 其 事 不 可 勝 數 。
祭 物 和 禮 物 , 你 不 喜 悅 ; 你 已 經 開 通 我 的 耳 朵 。 燔 祭 和 贖 罪 祭 非 你 所 要 。
那 時 我 說 : 看 哪 , 我 來 了 ! 我 的 事 在 經 卷 上 已 經 記 載 了 。
我 的 神 啊 , 我 樂 意 照 你 的 旨 意 行 ; 你 的 律 法 在 我 心 裡 。
   
                                              詩篇 40:5-8 
                        
認罪悔改  (Subjective Shifting Devotion Method 轉位靈修法 http://bishopsilas.blogspot.ca/2009/08/count-down-5-subject-shifting-devotion.html)

1.  求聖靈在你生命中工作
      "親愛的聖靈, 求你光照我心靈的深處, 使我看見我的罪, 我和主耶穌的阻隔, 
        求你幫助, 奉主耶穌基督名求。阿們。"

2. 透過聖靈的工作, 安靜一刻, 省察自己, 之後祈禱:
     「親愛的主耶穌,感謝你為我的罪釘死在十字架上,我願意在你面前承認我的罪(凡聖靈光照到的,請逐一說出),求你用你的寶血赦免我的罪,我願意打開心門讓你作我的救主,求你救贖我,我願意一生跟隨你讓你作我生命的主,求你帶領我。聖靈,求你充滿我,使我得著恩賜及力量去事奉主、見證主。奉主耶穌基督名求,阿們。」


聆聽主話 (列王紀下  23:31-24:16)


31 約 哈 斯 登 基 的 時 候 年 二 十 三 歲 , 在 耶 路 撒 冷 作 王 三 個 月 。 他 母 親 名 叫 哈 慕 他 , 是 立 拿 人 耶 利 米 的 女 兒 。
32 約 哈 斯 行 耶 和 華 眼 中 看 為 惡 的 事 , 效 法 他 列 祖 一 切 所 行 的 。
33 法 老 尼 哥 將 約 哈 斯 鎖 禁 在 哈 馬 地 的 利 比 拉 , 不 許 他 在 耶 路 撒 冷 作 王 , 又 罰 猶 大 國 銀 子 一 百 他 連 得 , 金 子 一 他 連 得 。
34 法 老 尼 哥 立 約 西 亞 的 兒 子 以 利 亞 敬 接 續 他 父 親 約 西 亞 作 王 , 給 他 改 名 叫 約 雅 敬 , 卻 將 約 哈 斯 帶 到 埃 及 , 他 就 死 在 那 裡 。
35 約 雅 敬 將 金 銀 給 法 老 , 遵 著 法 老 的 命 向 國 民 徵 取 金 銀 , 按 著 各 人 的 力 量 派 定 , 索 要 金 銀 , 好 給 法 老 尼 哥 。
36 約 雅 敬 登 基 的 時 候 年 二 十 五 歲 , 在 耶 路 撒 冷 作 王 十 一 年 。 他 母 親 名 叫 西 布 大 , 是 魯 瑪 人 毗 大 雅 的 女 兒 。
37 約 雅 敬 行 耶 和 華 眼 中 看 為 惡 的 事 , 效 法 他 列 祖 一 切 所 行 的 。
                                                                       列王紀下  23:31-37

現在讓你有一段安靜的時間, 給聖靈一個空間讓主耶穌可以藉着你剛才讀過的經文, 親自對你說話:

我的聆聽
           It is not easy to understand why God did not give any chance to those kings of Judah after the disobedience of King Josiah. Well, when you repented and turned back to the old route of sins and fall into the same sinful pattern of your ancestors, do you think you would till have a time to have God pardons you? 

     Let's see how Professor John Goldingay tells us: 
             In Judah's history,the ending of the nation's life (of which we will rad in 2 Kings 25) might seem an enigma after Josiah's magnificent reformation
            On reflection, humanly or sociologically speaking, Josiah's failure is not so surprising. It takes a lot to change a culture, particularly in a context where cultural change happens very slowly
            Second Kings puts the point theologically. In this connection, too, there are limits to what Josiah's reformation could achieve. There is a sense in which repentance changes everything; it restores the relationship between people and God. There are limits, however, to the sense in which it cleans the slate. A murderer who repents does not then get pardoned and freed from prison. This would make too little of the offence. Theologically as well as sociologically, the repentance in which Josiah leads the people does not simply clean the slate. It is significant that 2 Kings speaks not of God's unwillingness to forgive but of God's unwillingness to pardon…
              Manasseh had filled Jerusalem with innocent blood that is still carrying out from the ground. Perhaps his action still could not be pardoned. 

John Goldingay. 1 and 2 Kings for Everyone. Louisville,KY: Westminster John Knox Press, 2011, p.185-186.

           
           I think the key for God did not pardoned their sins is because they got back to the old route of what Manasseh had done as describes in 2 Kings 23:25-27:
    25 在 約 西 亞 以 前 沒 有 王 像 他 盡 心 、 盡 性 、 盡 力 地 歸 向 耶 和 華 , 遵 行 摩 西 的 一 切 律 法 ; 在 他 以 後 也 沒 有 興 起 一 個 王 像 他 。
26 然 而 , 耶 和 華 向 猶 大 所 發 猛 烈 的 怒 氣 仍 不 止 息 , 是 因 瑪 拿 西 諸 事 惹 動 他 。
27 耶 和 華 說 : 我 必 將 猶 大 人 從 我 面 前 趕 出 , 如 同 趕 出 以 色 列 人 一 般 ; 我 必 棄 掉 我 從 前 所 選 擇 的 這 城 ─ 耶 路 撒 冷 和 我 所 說 立 我 名 的 殿 。

             Don't think that you have repented is OK. If you have not continually change and be renewed, the old pattern of the sins of you and your ancestors is going to pull you back to your old self and you will be finished! 
             Keep on walking your daily walk with Jesus. That's the only way! 

    Dear Lord Jesus,
    Help us to know that you are the One who we have to listen and obey. In Jesus name we pray. Amen.

      省察問題
    1. Do you think God really would not pardon people's sins like that?

2. How can you be more careful of what you have been doing and to check always whether you are already off track that may cause you own life? 

    3. What have you got from Jesus today?
    讓我們為神同在感恩讚美主:

     10,000 Reasons

四十天的"破. 立"靈修:

如果你有 Android cel. 請按此處上載程式,可直接一按收聽最近之十次廣播:
    
    歡迎你使用三年三個月讀完新舊約聖經blog: 


      Today is our 335 days non stop Morning Prayer Monday through Friday 6:30a.m. to 7:30a.m. Saturday 8a.m. to 9:45a.m., Sunday 7:30a.m. to 8:30a.m.

The offering of our First Fruit every morning have changed lots of things: unity, lifestyle, character …and many more!

Toronto Emmanuel Church started Time with Abba two months ago. Please find Pictures of today Time with Abba 8:00a.m. at Toronto Emmanuel Church(Michelle and I came to Toronto this Monday):








我呼求的日子,所有強敵都要轉身退後!

  楊平忠大主教領受 "使命113"異象之見證 Archbishop Yong’s MISSION 113 videos, October 16, 2022: https://youtu.be/Mp0-JPx4Vac https://youtu.be/MyO6...