Monday, May 4, 2015

第192天 - 為何教會及家庭不談性的問題? (請按此處收聼廣東話 )

你可到我新的"破. 立 40 日靈修"Blog/Podcast 去做一個栽培師, 幫助一至二位的親友作四十天的"破. 立"靈修, 這正是主耶穌吩咐我有"破。立"的真正原因。你願意嗎?
http://www.breakbuild.blogspot.ca/

如果你有 Android cel. 請按此處上載程式,可直接一按收聽最近之十次廣播:
Discipler123: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.rec.app
破.立 Break.Build: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.bb.app

安靜
1.  停下來. 靜一靜
2.  等候主. 深呼吸經歷主之平安. 呼出你的憂慮

讚美及感恩
1.  思想你上星期使你開心歡笑的時刻
2.  為那些時刻及有關的人感恩
3.  敞開心懷讚美主

 我 的 拯 救 、 我 的 榮 耀 都 在 乎 神 ; 我 力 量 的 磐 石 、 我 的 避 難 所 都 在 乎 神 。
你 們 眾 民 當 時 時 倚 靠 他 , 在 他 面 前 傾 心 吐 意 ; 神 是 我 們 的 避 難 所 。 
                      詩篇 62: 7-8                                       

認罪悔改  
1.  求聖靈在你生命中工作
      "親愛的聖靈, 求你光照我心靈的深處, 使我看見我的罪, 我和主耶穌的阻隔,
        求主幫助, 奉主耶穌基督名求。阿們。"

2. 透過聖靈的工作, 安靜一刻, 省察自己, 之後祈禱:
     「親愛的主耶穌,感謝你為我的罪釘死在十字架上,我願意在你面前承認我的罪(凡聖靈光照到的,請逐一說出),求你用你的寶血赦免我的罪,我願意打開心門讓你作我的救主,求你救贖我,我願意一生跟隨你讓你作我生命的主,求你帶領我。聖靈,求你充滿我,使我得著恩賜及力量去事奉主、見證主。奉主耶穌基督名求,阿們。」


聆聽主話 (利未記 15:1-33)


人 若 夢 遺 , 他 必 不 潔 淨 到 晚 上 , 並 要 用 水 洗 全 身 。
17 無 論 是 衣 服 是 皮 子 , 被 精 所 染 , 必 不 潔 淨 到 晚 上 , 並 要 用 水 洗 。
18 若 男 女 交 合 , 兩 個 人 必 不 潔 淨 到 晚 上 , 並 要 用 水 洗 澡 。
19 女 人 行 經 , 必 污 穢 七 天 ; 凡 摸 他 的 , 必 不 潔 淨 到 晚 上 。

                                      利未記 15:16-19

現在讓你有一段安靜的時間, 給聖靈一個空間, 讓主耶穌可能以藉着你剛才讀過的經文, 對你說話:

我的聆聽
     今日的經文讀得不會容易, 因為似乎與現今世代無關。內容教導何為潔淨及有關性的問題。有關那些不潔淨的那整天不能到聖殿作任何事。

Let's see how Professor John Goldingay tells us: 
(http://en.wikipedia.org/wiki/John_Goldingay) :
    
     We have noted that many of the regulations in the Torah do not look as if they were designed for literal implementation.  They were more like teaching tools.  Of course many Jews give themselves to proper literal observance of these rules - though again, after the destruction of the temple and the cessation of sacrifice, the rules could not be observed as they stand.  However far they were designed for literal implementation, they were also teaching tools.
     In Western Christian culture, the key question about sex may seem the moral one about whether you are having sex with the right person, and menstruation is just something a woman has to manage.  Actually sex and menstruation deserve some awe on the part of both men and women.  For some women, their monthly period is a reminder that once again they have failed to conceive. They are very aware of the link between menstruation and procreation and their menstruation is a sign of life and a sign of death; it is life wasted. So is their husbands' emission of semen. 

John Goldingay. Exodus and Leviticus for Everyone. Louisville,KY: Westminster John Knox Press, 2010, p.151, 155.


      I do not know how much you have got from this chapter or Professor Goldingay's teaching. What I receive from Jesus today is to think of a very practical situation nowadays. The fact is that the only two places not talking about sex is the home church and Christian families. I am not sure whether non-Christian families talk about sex between parents and children, but I am quite sure most Christian parents do not talk about sex. My parents never talk about sex. You need to know that the Bible talks about sex both in the New Testament and the Old Testament.

     So, is there a better way for us to teach and talk about sex in our churches and families so that Christians do not have to learn sex from all kinds of confusing teaching? 

Dear Lord Jesus,
      Help us to know how to teach about sex in all ages so that our people won't be confused by all kinds of confusing teaching. In Jesus’ name we pray, Amen.

Reflect on these questions:
1. 你是否同意我們的教會及家庭似乎是唯一二個不談有關性的地方?

2. 你如何可以改變這情況使我們可以在教會及家庭都可以談論及教導有關性的問題?

Praise and Thanksgiving
Let's give thanks for God with us. Let us praise Him:
10,000 Reasons



You may choose to follow my other daily blog:
Daily Devotion on Fire: http://bishopsilas.blogspot.ca/

好! 良善的僕人!

  楊平忠大主教領受 "使命113"異象之見證 Archbishop Yong’s MISSION 113 videos, October 16, 2022: https://youtu.be/Mp0-JPx4Vac https://youtu.be/MyO6...