Wednesday, October 14, 2015

OT 第 345天 - 踢不走壞習慣會如何 (請按此處收聼廣東話 )

你可到我新的"破. 立 40 日靈修"Blog/Podcast 去做一個栽培師, 幫助一至二位的親友作四十天的"破. 立"靈修, 這正是主耶穌吩咐我有"破。立"的真正原因。你願意嗎?
http://www.breakbuild.blogspot.ca/

如果你有 Android cel. 請按此處上載程式,可直接一按收聽最近之十次廣播:
Discipler123: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.rec.app
破.立 Break.Build: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideal.bb.app

安靜
1.  停下來. 靜一靜
2.  等候主. 深呼吸經歷主之平安, 感受主的臨在, 呼出你的憂慮

讚美及感恩
1.  思想最近使你開心歡笑的時刻
2.  為那些時刻及有關的人感恩
3.  敞開心懷讚美主

耶 和 華 啊 , 你 是 應 當 稱 頌 的 ! 求 你 將 你 的 律 例 教 訓 我 !
我 用 嘴 唇 傳 揚 你 口 中 的 一 切 典 章 。
          詩篇 119:12-13
                        
認罪悔改  (Subjective Shifting Devotion Method 轉位靈修法 http://bishopsilas.blogspot.ca/2009/08/count-down-5-subject-shifting-devotion.html)

1.  求聖靈在你生命中工作
      "親愛的聖靈, 求你光照我心靈的深處, 使我看見我的罪, 我和主耶穌的阻隔, 
        求你幫助, 奉主耶穌基督名求。阿們。"

2. 透過聖靈的工作, 安靜一刻, 省察自己, 之後祈禱:
     「親愛的主耶穌,感謝你為我的罪釘死在十字架上,我願意在你面前承認我的罪(凡聖靈光照到的,請逐一說出),求你用你的寶血赦免我的罪,我願意打開心門讓你作我的救主,求你救贖我,我願意一生跟隨你讓你作我生命的主,求你帶領我。聖靈,求你充滿我,使我得著恩賜及力量去事奉主、見證主。奉主耶穌基督名求,阿們。」


聆聽主話 (士師記 2:1-5)


耶 和 華 的 使 者 從 吉 甲 上 到 波 金 , 對 以 色 列 人 說 : 我 使 你 們 從 埃 及 上 來 , 領 你 們 到 我 向 你 們 列 祖 起 誓 應 許 之 地 。 我 又 說 : 我 永 不 廢 棄 與 你 們 所 立 的 約 。
你 們 也 不 可 與 這 地 的 居 民 立 約 , 要 拆 毀 他 們 的 祭 壇 。 你 們 竟 沒 有 聽 從 我 的 話 ! 為 何 這 樣 行 呢 ?
因 此 我 又 說 : 我 必 不 將 他 們 從 你 們 面 前 趕 出 ; 他 們 必 作 你 們 肋 下 的 荊 棘 。 他 們 的 神 必 作 你 們 的 網 羅 。
耶 和 華 的 使 者 向 以 色 列 眾 人 說 這 話 的 時 候 , 百 姓 就 放 聲 而 哭 。
於 是 給 那 地 方 起 名 叫 波 金 ( 就 是 哭 的 意 思 ) 。 眾 人 在 那 裡 向 耶 和 華 獻 祭 。

                         士師記 2:1-5
      

現在讓你有一段安靜的時間, 給聖靈一個空間, 讓主耶穌可以藉着你剛才讀過的經文, 對你說話:
http://www.youtube.com/watch?v=jmax47l2hLU

我的聆聽
      An angel came to tell the Israelites of their sin that they did not listen to God but to follow the gods of the Canaanites. It is because they did not kick out those evil people from the Promised Land God had given to them. 

      After they heard the angel's message of judgement they wept loudly and they offered sacrifices to the Lord. Was it too late to repent? What happen after that? Is God going to forgive them and save them? What is the significance of their weeping aloud and their offering sacrifices?

讓我們聽聽 John Goldingay 教授的教導: 
      The Old Testament often refers to Canaanite deities as Baals, but Baal is an ordinary word for Lord or Master, so I refer to them as the Masters. Judges also mentions the Ashtoreths; there are various ways of spelling that word, and this may be an insulting Israelite way of spelling it, because it combines the consonants of the name, in the form that the Canaanites and other Middle Eastern people would use with the vowels of a Hebrew word for "shame." May be that's a coincidence, but the effect is that even naming this deity suggests it is something shameful. 

John Goldingay. Joshua, Judges and Ruth for Everyone. Louisville,KY: Westminster John Knox Press, 2011, p.93.



     The message I received from Jesus yesterday is to relate the kicking out of those evil people to the Israelites equal to our kicking out of our bad habits, those habits unacceptable by God. 

     What we can see in today's passage is the consequence if we can't kick out our bad habits. And, the consequence is that Jesus cannot be our Lord and Master. Those bad habits would be our Lord and Masters leading us to a life that our real Masters is this world and the devil. We will be slaves under those Masters and their boss who is Satan himself.

      You really need to ask the Holy Spirit to reveal to you if you have any bad habits that you need to kick out daily. This is not a one time deal, this is a life-long spiritual journey whether you can walk with Jesus each day or to walk with those evil Masters each day. 

     If you are really on route with Jesus each day, then you will automatically make more and more offerings because you have no Master mastering you but just Jesus. You offerings is a sign and test of whether Jesus is your only Lord and Master!

親愛的主耶穌,
Help us to kick out those bad habits unacceptable to you so that we won't fall into the traps and snares of the devil. 奉主耶穌基督名求, 阿們。

省察問題
1. Are you able to know those bad habits unacceptable by God? How are you going to kick them out of your life?

2. Have you experienced the freedom after you kicked out any kind of bad habit before? How did you feel at that time? How do you feel now?

3. How is you offerings lately? What is the relationship between your offerings and your worshiping God as you Master but not money as your Master?


"親父時刻"今日讀經表(我在今天大聲讀出及抄寫的經文)
詩篇 Psalm 115:1-8
耶利米書 19:1 -21:14
帖撒羅尼迦前書 5:4-28
箴言 25:8-10

昨天用"親父時刻"讀經表抄寫之經文 

                                 



天抄寫的金句




今天抄寫的經文




Zoe Glory Ng Day 14


感恩讚美
讓我們為神同在感恩讚美主:
10,000 Reasons


歡迎你使用其他二個Blog 及 Podcast: 
三年三個月讀完新舊約聖經:

破. 立 四十日每天靈修:

好! 良善的僕人!

  楊平忠大主教領受 "使命113"異象之見證 Archbishop Yong’s MISSION 113 videos, October 16, 2022: https://youtu.be/Mp0-JPx4Vac https://youtu.be/MyO6...